
Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej pt.: „Bajkowe spotkania”
Innowacja miała charakter organizacyjno - metodyczny. Była realizowana w okresie od 08.03.2023 r. do 02.06.2023 r. w ramach realizacji podstawy programowej, w trakcie zajęć świetlicowych. Zrealizowano sześć zajęć czytelniczych w świetlicy przedszkolnej i szkolnej.
W grupie przedszkolnej realizowano zajęcia na podstawie bajek autorstwa Marii Molickiej: „Misiulek w przedszkolu”, „Domek na drzewie”, „Lisek Łakomczuszek”, „Duch krecik”, „Bajka o dwóch ołówkach” i „Ufuś”.
W grupie szkolnej realizowano zajęcia na podstawie opowiadań autorstwa Grzegorza Kasdepke: „Żółta kartka, czyli o współczuciu”, „Słupek, czyli o sprawiedliwości”, „Drużyna, czyli o szacunku”, „Trening, czyli o wytrwałości”, „Przerwa, czyli o odwadze” i „Mecz, czyli o uczciwości”.
Podczas zajęć dzieci, między innymi:
· stworzyły plakat „Stracholuda” oswajając lęk,
· wykonały „Pajęczynę przyjaźni”,
· bawiły się w “dokończ zdanie”, na przykład: “Moją mamę podziwiam za ....”,
· szukały kluczyka schowanego przez nauczyciela w klasie - zabawa na wytrwałość,
· rysowały order odważnego ucznia,
· dokonywały ewaluacji zajęć.
Podczas zajęć uczniowie rozwinęli umiejętność radzenia sobie z trudnymi dla nich emocjami, wyrażali swoje uczucia w formie plastycznej, poznali metody/techniki radzenia sobie w trudnych dla nich sytuacjach, integrowali się.
Podjęte działania były dopełnieniem podstawy programowej i pomogły dzieciom wyrazić swoje emocje, uczucia, przeżycia w sposób społecznie akceptowany oraz poznać sposoby przezwyciężenia własnych lęków.
opracowane przez: Maja Ratajczak, Daniel Baca